Uw arbeidscontract online ondertekenen

Op deze pagina zal u alle informatie terugvinden die nodig is om de arbeidsprocedure zo snel en vlot mogelijk te laten verlopen.


Wij richten ons op het verzekeren ervan dat de communicatie tussen u en de werkgever perfect verloopt. Met dit in het achterhoofd, fungeren wij als een link die een optimale samenwerking verzekert voor alle betrokken partijen.


STAP 1: Activatie mail


Vanaf 1 oktober 2016 ontvang je een e-mail met een bericht dat er een contract klaarstaat ter ondertekening. Klik op ‘Contract lezen en ondertekenen’ Hieronder vind je een voorbeeld van zo’n activatiemail.

STAP 2: Ondertekenen van contract


Het contract tekenen:

1. Ofwel met de eID (hiervoor heb je de pincode van je eID nodig)

2. Ofwel met een persoonlijk paswoord (mandaat)

Ondertekenen met eID: identiteitskaart in de kaartlezer steken, pincode van de identiteitskaart ingeven en de overeenkomst wordt ondertekend.


Met een paswoord tekenen is het gemakkelijkst. Om je eigen paswoord te krijgen, moet je éénmalig een mandaat aanmaken. Volg hiervoor stap 3 tot en met stap 8.

STAP 3: Mandaat aanmaken


Indien je de eerste keer klikt op ‘Ondertekenen met paswoord’ (zie stap 2) krijg je onderstaand scherm te zien. Klik op ‘Maak uw mandaat aan’.

STAP 4: Aanmaken mandaat met eID of met paswoord


Er moet een keuze gemaakt worden tussen het aanmaken van een mandaat met eID of met paswoord. - eID: je kiest de eerste optie ‘Ik onderteken met mijn eID kaart’. Je steekt hierbij je identiteitskaart in de kaartlezer en voert de pincode van je identiteitskaart in. Het mandaat is aangemaakt. - Paswoord: er is ook een mogelijkheid om een mandaat aan te maken met een paswoord. Dit paswoord zal je ontvangen via mail of via sms.
Hieronder kan je zien dat we de code via e-mail aanvragen. Kies ‘Ja ik onderteken met een code die ik via e-mail ontvang…” en klik vervolgens op ‘Volgende’.

STAP 5: Paswoord voor mandaat


Indien je kiest voor ‘Ik onderteken met een code die ik in mijn mailbox vind’, zal je automatisch een e-mail krijgen met een pincode. Zie hieronder een voorbeeld:

STAP 6: Invullen van de pincode voor aanmaak mandaat


Je vult de verkregen code in en klik op ‘OK’.

STAP 7: Kies je persoonlijk paswoord


Men zal de vraag stellen hoe je gewaarschuwd wil worden van elk nieuw arbeidscontract. Je kan kiezen voor mail of sms. Tenslotte kies je een paswoord dat je vanaf dan zal gebruiken om de contracten te ondertekenen. Vervolgens klik je onderaan rechts op ‘Volgende’. Het gekozen paswoord is één jaar geldig en dit voor de volledige uitzendsector en voor eender welk uitzendkantoor.

STAP 8: Bevestiging van mandaat


Je zal een document te zien krijgen met alle details van het mandaat en je kan rechts onderaan op ‘Ondertekenen’ klikken. Zo is alles klaar om in de toekomst alle contracten te ondertekenen met het gekozen paswoord en zal je stap 3 tot en met stap 8 niet meer moeten herhalen.

STAP 9: Contract ondertekenen


Het mandaat is aangemaakt. Klik op ‘Contract ondertekenen’ om het contract te tekenen: Je zal terug op het scherm terecht komen dat je ook te zien kreeg bij stap 2.


Hier kan je steeds opnieuw de keuze maken tussen ondertekenen met eID en ondertekenen met je paswoord. Aangezien je mandaat is aangemaakt, kies je voor ‘Onderteken met paswoord’.

STAP 10: Ondertekenen met paswoord


Vul je persoonlijk paswoord in en klik daarna op ‘Teken met eigen paswoord’

STAP 11: Archief getekende contracten


Het contract is succesvol getekend en zal overgemaakt worden aan het uitzendkantoor.

STAP 12: Activatie account


Vervolgens krijg je een mail om je account te activeren. Klik op ‘Activeer Adminbox’.

STAP 13: Aanmaken account


Voor de aanmaak van een account heb je een login en paswoord nodig.

Je login is je e-mailadres en je zal zelf een paswoord moeten kiezen voor de toegang naar je Adminbox.

STAP 14: Adminbox


Eens in de Adminbox, zie je bovenaan op de oranje balk ‘Documenten’ en ‘Taken’. Je klikt bovenaan in de oranje balk op ‘Taken’ om de ongetekende contracten te zien. Om deze te tekenen klik je op ‘Ondertekenen’ naast je contract. Alle getekende contracten kunnen geraadpleegd worden onder het tabblad ‘Documenten’.

apply-to-job-success: Sollicitatie is verzonden
apply-to-job-fail: Sollicitatie inzending is mislukt
apply-success: Sollicitatie is verzonden
apply-fail: Sollicitatie inzending is mislukt
login-details-save-success: Log-in gegevens zijn opgeslagen
login-details-save-fail: log-in gegevens opslaan is mislukt
personal-info-save-success: Persoonlijke informatie is opgeslagen
personal-info-save-fail: Persoonlijke informatie opslaan is mislukt
contact-sent: Contact verzonden!
contact-send-error: Er is een fout opgetreden tijdens een poging om het contactformulier te verzenden. Probeer het later opnieuw.
newsletter-subscribe-success: Succesvol ingeschreven op nieuwsbrief
newsletter-subscribe-fail: Inschrijven op de nieuwsbrief is mislukt
register-success: Registratie compleet
register-fail: Registratie mislukt
reset-password-confirm-success: Paswoord met succes aangevraagd
reset-password-confirm-fail: Reset paswoord is mislukt
reset-password-success: Paswoord is aangepast
reset-password-fail: Reset paswoord is mislukt
sign-in-error: Aanmelden is mislukt
cms-page-saved: Pagina is opgeslagen